Uw verblijf op ons park en de coronacrisis

Update 17 september.

Helaas is er voor Noord-Holland en dus ook voor Texel een negatief reisadvies afgegeven vanuit België en Duitsland. Voor de goede orde: Texel is volkomen veilig om naar toe te reizen. het probleem concentreert zich rond Amsterdam.

U kunt uw vakantie vieren op Texel. Ons park is geopend voor gasten.
Wij hebben de nodige maatregelen getroffen en door de ruime opzet is afstand gewaarborgd. Mits u zich aan de regels houdt.
- Heeft u gedurende dit jaar een reservering omgeboekt, dan kunt u de nieuwe reservering niet nog eens omboeken. Verschuiven naar 2021 is niet mogelijk en een voucher geven wij niet uit. Wilt u, of bent u genoodzaakt om te annuleren* dan gelden de Recronvoorwaarden, zie onder.

- Wilt u uw (niet omgeboekte) reservering annuleren dan kunt u ook alleen annuleren volgens de Recronvoorwaarde. Geen vouchers en geen doorboekingen naar 2021. 

* Heeft u een annuleringsverzekering bij ons afgesloten en annuleert u comform de voorwaarden**, dan bent u gevrijwaard van de kosten. De Coronacrisis valt hier helaas niet onder, tenzij ons park gesloten is naar aanleiding van een negatief reisadvies van de Nederlandse regering ( dus niet n.a.v. buitenlandse reisadviezen) of wanneer wij om een andere reden niet in staat zijn om aan de huurovereenkomst te voldoen. 

** A. Bij overlijden, plotseling opgetreden ziekte of ongeval, de hoofdpersoon of een der deelnemers overkomen. B. Bij vroegtijdig afbreken van de vakantie wegens overlijden van een familielid in de eerste graad, van de hoofdpersoon of een der deelnemers. C. Bij vroegtijdig afbreken van de vakantie wegens brand, stormschade of blikseminslag aan huis of inboedel van de hoofdpersoon of een der deelnemers. D. Onvrijwillige werkloosheid van de hoofdpersoon. E. Het door de hoofdpersoon onverwacht ter beschikking krijgen van een huurwoning, waarvan de huur ingaat in de periode 30 dagen voor de aanvang van de huur tot en met de laatste dag van de huur. F. Noodgedwongen verhuizing van de hoofdpersoon door medische oorzaak, renovatie of veranderingen werkkring. G. Het uitvallen van het door de hoofdpersoon van de reis te gebruiken vervoermiddel door diefstal, brand, ontploffing of enig van buiten komend onheil binnen 3- dagen voor de voorgenomen aankomstdag op de plaats van bestemming
 

Omboeken naar 2021 is niet mogelijk. Wij geven geen ook geen vouchers uit.

De Recronvoorwaarden bij annuleren:

* bij annulering meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum, betaalt de gast 15% van de huursom.
* bij annulering binnen 3 tot 2 maanden voor de ingangsdatum, betaalt de gast 50% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering binnen 2 tot  1 maand voor de ingangsdatum, betaalt de gast 75% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, betaalt de gast 90% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering op de dag van de ingangsdatum 100% van de overeengekomen huursom.
De schadeloosstelling zal naar evenredigheid gerestitueerd worden na aftrek van administratiekosten. Overige posten zoals toeristenbelasting, hond, lakens ed worden altijd gerestitueerd.

 

 

 

 

 

Update 22 april

Als gevolg van het besluit van de regering om de maatregelen te verlengen tot 20 mei, is het helaas niet mogelijk om een nieuwe boeking te maken met aankomst tot 20 mei. Heeft u al een boeking staan bij ons staan, dan bent u welkom mits u zich aan de geldende maatregelen houdt.

Het aanbod die gasten met aankomst tot eind mei hebben ontvangen geldt nog steeds

Reserveringen met aankomst ná 1 juni kunnen niet omgeboekt worden omdat daar geen beschikbaarheid meer voor is. 

Voor annuleringen van reserveringen met een aankomst in juni geldt de coulanceregeling (en dus niet de standaard Recronvoorwaarden) van 50% tot uiterlijk 1 week voor aankomst.  Voor de duidelijkheid; wij zijn geopend en u kunt in juni gewoon komen.

Voor reserveringen met een aankomst ná de maand juni verwijzen we naar onderstaande Recronvoorwaarden. 

Omboeken naar 2021 is niet mogelijk. Wij geven geen ook geen vouchers uit.

De Recronvoorwaarden bij annuleren:

* bij annulering meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum, betaalt de gast 15% van de huursom.
* bij annulering binnen 3 tot 2 maanden voor de ingangsdatum, betaalt de gast 50% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering binnen 2 tot  1 maand voor de ingangsdatum, betaalt de gast 75% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, betaalt de gast 90% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering op de dag van de ingangsdatum 100% van de overeengekomen huursom.
De schadeloosstelling zal naar evenredigheid gerestitueerd worden na aftrek van administratiekosten. Overige posten zoals toeristenbelasting, hond, lakens ed worden altijd gerestitueerd.

Update 6 april

Ter verduidelijking melden we nogmaals dat alle gasten met een aankomst tot eind mei een mail hebben gekregen met het aanbod om kosteloos om te boeken of te annuleren tegen 50%. Heeft u een reservering vanaf 1 juni, dan kunt u op dit moment niet kosteloos omboeken en annuleert u evt. tegen de Recronvoorwaarden.

 

Update 1 april

In navolging op de besluitvorming van het kabinet van gister 31 maart, zijn er een paar belangrijke wijzigingen:

Tot 28 april kunnen er geen nieuwe boekingen gemaakt worden.

·         Bestaande boekingen kunnen blijven staan als de gast toch wil komen, ondanks het verzoek tot omboeken of annuleren. Gasten die zich bij ons melden zonder dat wij daarvan op te hoogte zijn, worden niet ingecheckt.

·         Wij vragen alle gasten met een aankomst tot 28 april hun reservering om te boeken of te annuleren. Wij hebben alle gasten tot eind mei aangeboden om kosteloos om de boeken óf te annuleren tegen 50%. Dat is een coulanceregeling. Deze regeling geldt dus bij omboekingen. Annuleert u later alsnog dat blijft deze regeling van kracht tot 1 maand voor aankomst.

De Recronvoorwaarden zeggen het volgende:

* bij annulering meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum, betaalt de gast 15% van de huursom.
* bij annulering binnen 3 tot 2 maanden voor de ingangsdatum, betaalt de gast 50% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering binnen 2 tot  1 maand voor de ingangsdatum, betaalt de gast 75% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, betaalt de gast 90% van de overeengekomen huursom.
* bij annulering op de dag van de ingangsdatum 100% van de overeengekomen huursom.
De schadeloosstelling zal naar evenredigheid gerestitueerd worden na aftrek van administratiekosten. Overige posten zoals toeristenbelasting, hond, lakens ed worden altijd gerestitueerd.



Voor iedereen die toch naar Texel en de Bremakker komt, gelden de maatregelen van de gemeente en daarnaast onderstaande maatregelen op ons park.

  • ·         Kom alleen als u volledig gezond bent. Dit geldt ook voor meereizende gezinsleden
  • ·         Bezoek tijdens uw verblijf of bij huurders is niet toegestaan
  • ·         Onze horeca is sowieso gesloten tot 28 april.
  • ·         De receptie is beperkt geopend. Alle medewerkers werken alleen als ze volledig gezond zijn
  • ·         We houden 1.5 meter afstand tot elkaar, schudden geen handen en voorkomen lichamelijk contact
  • ·         Het springkussen in de speeltuin kan niet gebruikt worden, de speeltuintjes alleen met een beperkt aantal kinderen



Zorg goed voor uzelf en voor uw medemens!

 

 

Update 26 /3

In onzekere tijden zijn beslissingen soms lastig te maken!
 
Vooralsnog is er geen verbod op het reizen naar Texel, waardoor wij op 3 april open zullen gaan.
Wij willen echter ook gehoor geven aan de oproep van de gemeente Texel en de Texelse huisartsen om op dit moment nog niet naar Texel te reizen en vragen al onze gasten die in de periode 3 tot 13 april bij ons aan zouden komen om hun aankomst uit te stellen.

Voor iedereen die toch naar Texel en de Bremakker komt, gelden de maatregelen van de gemeente en daarnaast onderstaande maatregelen op ons park.

Kom alleen als u volledig gezond bent. Dit geldt ook voor meereizende gezinsleden

Bezoek tijdens uw verblijf of bij huurders is niet toegestaan

Onze horeca is sowieso gesloten tot 10 april.

De receptie is beperkt geopend. Alle medewerkers werken alleen als ze volledig gezond zijn

We houden 1.5 meter afstand tot elkaar, schudden geen handen en voorkomen lichamelijk contact

Het springkussen in de speeltuin kan niet gebruikt worden, de speeltuintjes alleen met een beperkt aantal kinderen

Gasten met aankomst na 13 april zullen nog door ons op de hoogte worden gesteld, zodra wij meer informatie kunnen bieden. 

 

 

Update 18/3

Wij krijgen momenteel veel vragen van de gasten  m.b.t. ons beleid. Ook voor ons verandert de situatie per dag! 
Op dit moment zullen wij - zoals gepland- op vrijdag 3 april open gaan, m.u.v. het eetcafé. Landelijk zijn alle horecagelegenheden tot 6 april gesloten.

We wachten hierover de berichtgeving van de overheid af en zullen u daarvan op de hoogte houden. We hebben er begrip voor wanneer u een eventuele restbetaling pas bij aankomst wilt betalen. 

 

Wij hopen natuurlijk dat u gewoon van ons mooie Texel kunt komen genieten!

Familie Koning

 

 

 

Reserveringen 2021

Helaas weet niemand hoe de situatie m.b.t. Corona in 2021 zal zijn. Houdt u a.u.b rekening met de annuleringsvoorwaarden als u reserveert voor 2021. Leest u deze voorwaarden goed door. De coronacrisis valt niet onder de voorwaarden en in 2021 zal er geen coulanceregeling meer gelden.

 

Algemeen

  • Voor cafés en restaurants gelden ook aangepaste regels.
    De regels gelden voor binnen en buiten. Het aantal bezoekers maakt niet uit.
  • U moet reserveren.
  • U krijgt een zitplaats aan een tafel.
  • Bij aankomst krijgt u vragen over uw gezondheid. Bijvoorbeeld of u koorts heeft. Of verkouden bent.
  • U geeft uw naam en telefoonnummer op.
    Wordt iemand ziek die in het restaurant of café is geweest? Dan belt de GGD u op.

Op dit moment is het weer toegestaan om met meerdere huishoudens een accommodatie te boeken, mits de 1.5 mtr. gehandhaafd kan worden.

Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen.
De veiligheid van u, onze medewerkers en ons staan centraal bij deze voorschriften.
De Recronvoorwaarden geven ons de mogelijkheid om gasten die zich er niet aan houden per direct van het terrein af te sturen.

* Kom alleen wanneer u volledig gezond bent
* Houd minimaal 1,5 meter afstand
* Vermijd locaties met veel mensen
Informatie gemeente Texel 

Beste bezoeker van Texel.jpg